23 oktober 2006

Losse handjes

Pisnijdig word ik er van. Zaterdag laatst organiseerde Wel Jong Niet Hetero een fuif in de Concertzaal van de Vooruit in Gent. Dat het er fijn fuiven was, kon ik zelf vaststellen. Maar nu hoor ik dat er sterke vermoedens van diefstal zijn: ofwel zijn er bonnetjes weg, ofwel is er te weinig geld binnengekomen.

Hoe dan ook, de gedachte dat er sommige vrijwilligers losse handjes zouden hebben, verontrust me. Nu moeten we oplossingen zoeken die het voor de betrouwbare vrijwilligers ook omslachtiger zullen maken. Want de daders vinden, lijkt zo goed als onmogelijk. Ik hoop in elk geval dat ze op weg naar huis overvallen zijn en al hun gestolen geld hebben moeten afgeven. Ga dan maar eens aangifte doen...

6 opmerkingen:

Anoniem zei

pfff...
is dat nu wel slim om dat te bloggen?

Spruit zei

Hoe bedoel je?

Anoniem zei

het brengt niets bij en zorgt voor meer negativiteit?

Spruit zei

Dat het jou niets bijbrengt, is jouw zaak natuurlijk. Het moest me van het hart, dus mij bracht het wel iets bij.

Negatief is het zeker wel, al vind ik dat geen reden om er niet over te schrijven. Waar zouden kranten hun pagina's anders mee moeten vullen? ;-)

Trouwens, een fiasco is de fuif niet geworden, hoor. Maar het vermoeden van misbruik werpt wel een schaduw over de avond. En nu moeten we dus een manier vinden om een herhaling te voorkomen. Niet meer en niet minder.

Anoniem zei

hmmm, een oplossing voor dat probleem gaat niet gemakkelijk worden. Je zal nooit echt kunnen vermijden dat er niet gestolen wordt. Als je de kat bij de melk zet, likt ze.

Vermits er aan de kassa, bonnekes en tap gesjoemeld kan worden, is het bijna ondoenbaar om er enkel 100% te vertrouwen vrijwilligers in te schakelen.
1 spion per shift is misschien nog een oplossing, maar leuk is anders om iemand te moeten betrappen.

De beste oplossing is misschien nog van er zowieso vanuit te gaan dat er geld verdwijnt en zo weinig mogelijk vrijwilligers in te zetten die je van haar of pluim kent.

Anoniem zei

Mja, dat kan een oplossing zijn, maar dan zit je met 't probleem dat er nogal weinig vrijwilligers zijn tegenwoordig... en dan nog, als de mensen achter de kassa even omkijken, is iemand zó met een hoop bonnetjes weg.

Ik vrees dat dat een probleem is waar in feite bitter weinig aan valt te doen.

Eigenlijk dacht 'k bij het lezen van de titel van deze update trouwens dat het over een of andere agressieveling ging die Bert op een vuist getrakteerd heeft - vond ik best triestig.

Alla, afgaande op wat ik her en der lees natuurlijk, het fijne weet 'k er ook niet van :-)


En pieterr: zorgen voor meer negativiteit? Mja, daar kan iets voor gezegd worden, maar dat lijkt me geen reden om het niet te bloggen hoor - dan beland je in 't zelfde straatje zonder einde als de uitbaters van diverse bars in de Rue Vaseline; die straat is allesbehalve veilig, er worden regelmatig mensen overvallen of beroofd, al dan niet in de bars zelf. En wat doen de uitbaters? Zwijgen en vooral geen klacht indienen, zodat er geen ruchtbaarheid aan gegeven wordt. Brengt ook allerminst zoden aan de dijk... Dat is natuurlijk wel van 'n andere orde dan dit, maar soit, dat wil niet zeggen dat mensen er niet over mogen geïnformeerd worden.