24 april 2006

Als de lente is in't land

Het belooft een bruisende namiddag te worden, deze zaterdag. Dan is het Lentedag, een dag waarop de Raad van Bestuur en het Coördinatieteam van Wel Jong Niet Hetero samenzitten om de werking van de organisatie te verfijnen en een goede route naar de toekomst uit te stippelen. Er is werk aan de winkel, vind ik. WJNH en haar aangesloten groepen bereiken momenteel wel veel jongeren, maar ik vermoed dat er ook heel wat jongeren zijn die niet vinden wat ze zoeken.

Uit mijn vier jaar ervaring bij Enig Verschil (de Antwerpse holebi-jongerengroep) heb ik gemerkt dat daar maar weinig laaggeschoolde of allochtone jongeren kwamen, bijvoorbeeld. En er zijn ongetwijfeld ook jongeren die vinden dat ze geen nood hebben aan informatieve activiteiten en een veilige cocon om vrienden in te maken. Ze zoeken misschien gewoon een plezant clubje dat eens naar de film gaat, of op weekend, of een spelletjesavond organiseert.

Iedereen denkt er het zijne van, dus taak nummer één is om al die meningen eens bij mekaar te brengen. Daarnaast zijn er ook wat plooien glad te strijken. Ik zou ook graag eens proberen om de interne structuur van WJNH een beetje open te breken, al vermoed ik dat er wat weerstand tegen zal zijn. Alles op zijn tijd, nietwaar?

Op persoonlijk front is het momenteel net dat: een front. Een grondlaag van verwarring, bestrooid met veel te veel zaken om over te piekeren, afgewerkt met een snuifje schrik. Nu de zon zich wat meer laat zien, zal het in mij misschien ook wat gaan opklaren. Ik heb alvast een soort persoonlijke Mission Impossible voor de boeg.

This message will self-destruct in five seconds...

1 opmerking:

Anoniem zei

Hey Tim,

Don't worry. Ge gaat da goed doen. Zeker van! :)