10 mei 2006

Arrivederci, Hans!

Aah... Vakantie!

Eindelijk trek ik er weer eens op uit. Mijn elfdaags tripje naar Italië met Julien komt op een goed moment. Er is de laatste tijd weer heel wat veranderd, zowel in mijn hoofd als rondom mij. Er even tussenuit knijpen helpt dan om wat afstand te nemen en alles in het juiste perspectief te plaatsen.

We vliegen naar Bergamo, vlakbij Milaan, en trekken van daar via Mantova, Bologna, Ravenna, Firenze, Siena en de Toscaanse bergdorpjes (foto: San Gimignano) naar Rome. Daar hebben we afgesproken met Mark en Nicola, een Brits-Italiaans koppel dat het ondanks de lange afstand al jaren samen uithoudt.

Ik kijk alvast uit naar Italiaans ijs, pasta, mooie dorpen en steden, niet al te veel vertraging met de trein, draaglijke temperaturen en vooral rust. Twee pas aangeschafte boeken moeten met dat laatste al helpen: de eerste van Terry Pratchett uit de Discworldreeks, en de Da Vinci Code. Al die poeha rond een boek moet toch enigzins gegrond zijn, niet?

Arrivederci, Hans!

--Tim

1 opmerking:

Filliberke Randall zei

haaa, nu krijg ik weer meer zin in italië dan NY.
enfin, we zien nog wel waar we eindigen.

anywayz, have fun boys ;)