02 november 2006

Eerlijke vinder

Uit de categorie faits-divers: gisteravond ben ik mijn portefeuille verloren in een Antwerps café. Normaal gezien voel ik even of mijn portefeuille nog in mijn broekzak zit voor ik ergens vertrek. Dat ik dat gisteravond niet deed, zal wel met de coctail-van-het-huis te maken hebben.

Pas vanmorgen ontdekte ik het onheil. Eerst thuis alles overhoop gehaald, dan toch maar met een soort gevoel van naaktheid beursloos naar het werk gegaan. Toch wel vreemd hoe onzeker ik me voelde zonder dat lederen ding bij me. Nu goed, deze middag ben ik langs dat café geweest en gelukkig hadden ze mijn portefeuille gevonden. De eerlijke vinder had zijn beloning al opgeëist: al het geld dat erin zat, was verdwenen. Al 'betaal' ik liever 50 euro dan loketten allerhande af te schuimen voor nieuwe documenten. It's a small price to pay...

3 opmerkingen:

Karolien zei

Inderdaad beter die 50 euro kwijt dan alle documenten... dan was je die 50 euro nog eens kwijt aan takszegels en vooral hopen tijd verloren aan loketten en trage ambtenaren ;)

Spruit zei

Ambtenaren traag? Hoe kom je dáár nu bij?

Anoniem zei

dit gaan we zeker onthouden, zo hebben we tenminste toch nog iets na een avondje met hou opgescheept te zitten :p ;)