08 februari 2007

Familiedrama

Ik weet niet goed hoe het zo gekomen is, maar ik ben degene in mijn familie die vaak de dingen organiseert. Dan heb ik het over bezoekjes aan mijn vader met mijn drie broers, over gezamenlijke kerstcadeaus, over verjaardagsverrassingen en dat soort dingen.

Dat gaat niet altijd van een leien dakje, zoals nu weer. Op 24 januari was mijn vader jarig. Dat leek me een goed idee om nog eens met mijn drie broers af te spreken om papa's verjaardag in Gent te vieren. Zondag 4 februari ging zowel voor papa als voor mij, dus belde ik mijn broers om verder af te spreken. Voor twee van hen zou het niet lukken. Jasper ging skiën en Bert had de avond voordien een feestje. Hij wilde ook liever niet dat we in het café van Koen in Gent afspraken, wegens een twist tussen hen tweeën. Whatever. Geen probleem, dan verzetten we het toch gewoon en spreken we ergens anders in Gent af?

Een week later zou het wel lukken, 11 februari dus. Alle afspraken waren geregeld, broer Koen zou voor een cadeau zorgen. Eergisteren kreeg ik telefoon van jongste broer Jasper dat hij er toch niet zou kunnen bij zijn. Hij zal zondag pas laat terug zijn van zijn skivakantie. Leuk dat hij daarvoor belt vanuit Les Deux Alpes, maar wel jammer voor onze plannen.

Vandaag is de soap compleet. Koen stuurt een e-mail naar de oudste broer Bert over de voormelde twist, een zaak die nu al maanden aansleept en stilaan soapallures krijgt. De familie mag het weten zegt hij, dus krijgen ook papa en broers het bericht in hun mailbox.

Het fijne weet ik er ook niet van, maar het gaat over geld, over gestolen e-mailadressen, rugzakken en cd's, en gelukkig ook over een aanbod om alles nu eindelijk eens op te lossen. "Broers zijn broers", zegt Koen, "en in the long run is familie het enige wat je hebt." Dat is waar, en ook mooi, maar of Bert erop zal ingaan?

Het is misschien wat egoïstisch van mij om vooral in te zitten met hoe die affaire onze afspraak van zondag zal beïnvloeden, maar toch is het zo. Na al die jaren ben ik die familiedrama's stilaan beu. Ik wil er ook helemaal niet aan meedoen. Ongeacht welke broers er zondag zullen zijn, weet ik nu al dat het geen vrolijke dag wordt.

Krijg je tegenwoordig geld voor soapscenario's?

1 opmerking:

Anoniem zei

geld krijg je niet voor soapscenario's, voor knappe broertjes misschien wel ;-)