29 september 2005

Welkom op tram 5!

Nee, ik ben er geen vijftig geworden. Maar ik heb net op de redactie gehoord dat er vanaf maart een nieuwe tramlijn bijkomt in Antwerpen. Tram 5 zal rijden van het Wim Saerensplein (de eindhalte van tram 12 in Deurne) via het Sportpaleis en de premetro naar Linkeroever. Ik kan alvast iemand die daar niet treurig om zal zijn. Nietwaar, Karolien? :D

Hoe meer openbaar vervoer, hoe beter. In dit geval wordt de lijn toegevoegd om lijn 3 te ontlasten. Als er iets te doen is in het Sportpaleis, dan zit de tram tsjokvol met K3-, Clouseau- of andere fans. Een extra lijn is dan geen slecht idee. Ook in de toekomst komen er nog tramlijnen bij of worden de bestaande verlengd. Waarvoor dank, Vlaamse overheid. Maar daarover ga ik je niet lastigvallen, beste lezer. Lees er De(n) Antwerpenaar maar op na als je er meer over wil weten...

2 opmerkingen:

Karolien zei

jeuj! Nu nog meer trams die richting Berchem rijden van hieruit en een bus naar de unief en ik ben content :)

en wie weet ga ik nu de antwerpenaar wel eens lezen :P

Anoniem zei

Er zijn minstens 2 mensen blij met de nieuwe tramlijn. Nu moet ik niet meer overstappen om naar de les te gaan.
En wie weet kom ik er Karolien tegen. Jeuj!