20 januari 2006

FBInternet

Privacy op het internet is een lachtertje. Tik je eigen naam maar eens op Google. De kans is groot dat je zal versteld staan van wat iemand over je te weten kan komen via het internet.

Ik zou me gevleid moeten voelen met mijn 633 hits. Maar wie mijn volledige naam kent, weet over mij heel wat zaken:

- Dat ik actief ben (of ben geweest) bij Enig Verschil, een jeugdvereniging voor holebi's. Eigenlijk mogen familienamen daar nooit publiek gebruikt worden, maar goed.
- Dat ik actief ben (geweest) in een internetorganisatie voor virtueel vliegen.
- Dat ik een Amerikaanse naamgenoot heb die aan atletiek doet, hehe.
- Dat ik actief ben (geweest) in verschillende studentenorganisaties.
- Dat ik bij Radio 1 en De(n) Antwerpenaar werk of heb gewerkt.
- Dat ik een blog heb (nee, echt?).
- Dat een of andere 'Laartje' mij kent.
- Dat ik een afdeling van 'live action roleplaying' heb geleid.
- Dat ik ooit een reis naar Turkije heb gewonnen ('t was een flop).

Ik heb onlangs hetzelfde eens geprobeerd met de naam van de collega uit mijn vorige bericht. Helaas kwam ik niet verder dan wat ondertekende petities. Nog altijd geen zekerheid over enige homoneigingen, dzju toch!

Hoeveel privacy heb jij nog op het internet?

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Zeer juist...
Het is dan ook niet onverstandig om verschillende pseudonymen voor verschillende online omgevingen en die zo consequent mogelijk te gebruiken.
Dat je met je eigen naam je blog terugvindt, dat ligt natuurlijk aan jezelf :-)

Filliberke Randall zei

Hallo Mijn naam is Frank Callebaut


Graag zou ik mij graag even voorstellen en je vertellen hoe ik bij de DHS Club ben terecht gekomen.


Ik ben gehuwd, heb een zoon, dochter en een schattig kleinkind en woon in Brugge.


Ik heb een eenmanszaak als aannemer tegelzetter en doe dit samen met mijn zoon Christophe. Ik doe dit reeds 30 jaar maar kan die sindskort niet meer voltijds uitoefenen wegens gezondheidsredenen, zodat ik voor de toekomst opzoek ben naar een andere Job of bijverdienste .


Door op het Internet te surfen en heb eenmaal geprobeerd met een dergelijk programma voor thuis werken maar tot puntje bij paaltje kwam ging ik moeten investeren en mijn huis volproppen met allerhande producten en dit wil je natuurlijk niet, want ze lokken je met allerlei trukjes van veel geld te verdienen in korte termijn.



Tot ik eigenlijk via een zoekmachine bij de DHS Club terecht kwam en las over een gratis inschrijving - en zonder verplichtingen Start je eigen business, heb ik mij ingeschreven en koos voor de jumpstart wat ik mij nog niet betreurd heb.




Na de jumpstart kreeg ik, jawel direct leden onder mij geplaatst en het fijne er van is dat ik zelf nog in mijn leerstage ben door met de online Opleidingscursussen bezig te zijn.


Je wordt echt geholpen door je VIP Coaches doordat je in het begin


heel het systeem kan verkennen en je eigenlijk op je online cursus
kan concentreren.


Ik hoop dat ik je hier ook een beetje van dienst te hebben kunnen zijn en indien je ook beslist om lid te worden, dan beveel ik u van van harte aan om gratis aan te sluiten.



Vriendelijke groeten,

Callebaut Frank

...

verder kom je te weten dat ik BLIJKBAAR een myfriendsonline profiel heb en een looknmeet profiel, een fan ben van king's quest, enigma, dune. En eveneens een lid was bij klein detail.

...

afbeeldingen zijn intussen verdwenen

Spruit zei

Frank, ik wist niet dat jij een snor had? O.o

Filliberke Randall zei

nu wel ja, want ik heb me al een week niet geschoren, zoals gewoonlijk tijdens m'n examens :-)

Karolien zei

Bij mij valt het ook nog best mee, je komt te weten dat ik geneeskunde studeer aan de UA, dat ik een deviantArt-page heb, dat ik ooit eens iets gewonnen heb bij insites, en dat ik een blog heb waarover gay2day een artikel heeft gemaakt :)

Karolien zei

ah en helemaal op't einde ook nog dat ik in de webredactie van WJNH heb gezeten, daar sta jij ook nog bij Tim :)
De tekst zelf is wel al uitgeschakeld.

Anoniem zei

caelus: da's makkelijk hoor, via je ip-adres kan je snel te weten komen waar je je ergens bevindt.

Voor de rest, als je mijn naam intypt is 't eerste wat je ziet m'n WJNH-profiel. Blijkbaar wordt er daar dus vaak naar doorgelinkt :-) En op dat profiel staat dan weer m'n gaydar... tata, privacy :-)

Mijn nickname geeft dan weer als eerste m'n blog, en als tweede... m'n WJNH-profiel. :-)

Maar 't kan me bitter weinig schelen, in feite.

Anoniem zei

Bij mij valt 't geweldig mee. Tim Hermans is een veel voorkomende naam, zo blijkt :-)

Filliberke Randall zei

met altavista vind je zelfs onmiddellijk je hotmail e-mail adres, TimS...