31 januari 2006

Gered door bijziendheid

Soms is het handig als je wat bijziend bent. Vanmorgen, ik sla het poortje dicht en ga de hoek om, richting werk. Aan de overkant van de straat zie ik een oudere man wat doelloos rondstappen. Hij heeft alleen een jeansbroek aan, die hij ter hoogte van zijn kruis bewrijft en befriemelt. Behalve de vetrollen aan zijn bovenlijf kan ik geen details ontwaren. Ik schud mijn hoofd en bedenk dat het maar beter is zo.

In dezelfde categorie: de laatste tijd kom ik geregeld mensen tegen op straat die zich kwaad maken tegen een onzichtbaar iemand? Ze stappen me voorbij terwijl ze luidop roepen van 'zallek a een toek oep a bakkes geve?!' en meer van dat soort dingen. Hardhorend zijn, heeft blijkbaar ook enkele voordelen...

3 opmerkingen:

Karolien zei

Op de tram kom ik geregeld zo'n weirdo's tegen :D
Er is er ook een die winkels binnenstapt om iedereen uit te schelden, en op de tram voert ze conversaties met onzichtbaar gezelschap, of ze scheldt andere mensen uit.
En dan is er nog de oudere moslim-meneer die in het Arabisch ruzie maakt met zijn spiegelbeeld :D

De tram is altijd een beetje reizen ;)

Anoniem zei

En heb je ook een foto met je bril?

Spruit zei

Die heb ik wel, maar erg trots ben ik er niet op. Mijn Harry Pottermodel is aan vervanging toe... :-)