15 november 2005

Muziekgewoontes

Er was een tijd dat ik me wat schaamde voor mijn muziekgewoontes. Mijn boysbandperiode is dan wel voorbij, ik hou toch nog steeds van melige of 'easy listening' muziek op het juiste moment.

Er hangt bij mij wel een vreemd patroon aan vast: wanneer ik een bepaald liedje graag hoor, dan zet ik het soms zelfs uren aan een stuk op, zonder afwisseling. Ik weet best dat je dat liedje dan snel kotsbeu bent, maar toch blijf ik het soms nog doen.

Momenteel zijn er een paar nummers die ik door mekaar afspeel:
- Wild Horses - Natasha Beddingfield (eerst gehoord op de trouw van Bart & Mattijs)
- More Than Gold - Tom Helsen (idem, hun openingsdans trouwens)
- When I See You Smile - John Waite (zo melig dat ik mezelf er om haat)
- I Don't Wanna Fight - Tina Turner (goddelijk, dit nummer)
- Main Theme - The Rock OST (lekker bombastisch)
- ...

Hoe zit het met jouw muziekgewoontes?

1 opmerking:

Anoniem zei

Mijn eerste muziekgewoonte is dat er altijd muziek moet zijn :-)

En dan: wat ik speel varieert veel te hard om er een lijn in te trekken.

Het ene moment ga ik voluit voor DJ-sets, het andere moment voor live-registraties, nog andere momenten voor volledige cd's keer na keer...

Maar als er 1 gewoonte is die ik wel heb: een cd speel je in volgorde, nooit met shuffle, en een cd van een groep met 2 gigantische hits op en voor de rest filler material = shite. CD's moeten me van begin tot einde kunnen boeien, en de beste nummers zijn meestal die nummers die nooit als single gereleased zullen worden.

Nu, het wordt al wat moeilijker als het gaat over techno en aanverwanten: zulke releases bevatten meestal een nummer of 2-3-4, waarvan meestal een radio-versie (indien dat het doelpubliek is), club-versie (ofwel: 8 minute version, om mee te draaien), en een paar remixen. Hetgeen eerst afvalt is de radio-versie: te kort om echt goed te worden.