28 november 2005

Spruit vs. informatica

Pfft. Sinds vrijdagavond ligt mijn pc in coma. Ik had net Daemon Tools gedownload (niet van de officiële site, helaas) en geïnstalleerd. Het is een programma om virtuele drives mee aan te maken, maar spijtig genoeg deed het op mijn pc meer dan enkel dat.

Direct na de installatie startte mijn pc vanzelf opnieuw op. Hij bleef dat doen telkens wanneer ik opstartte. Aangezien dat niet bevorderlijk was voor de efficiëntie, heb ik het programma er weer afgezwierd. Maar het kwaad was geschied. In plaats van vanzelf op te starten, had het pokkeding alle services van Microsoft verwijderd. Gevolg: een onwerkbare computer.

Twee herinstallaties van Windows en een schijfformattering later werkt alles terug, behalve internet. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar zonder resultaat. Gelukkig mag ik de laptop van Julien voorlopig gebruiken, daarmee kan ik wel het net op.

Je zou je eigen haar er van uittrekken. Ik ben altijd zo voorzichtig met dingen downloaden en bijlagen openen. Eén onvoorzichtige daad is blijkbaar genoeg om met de gebakken peren te zitten.

P.S.: Robo Rally rules!

1 opmerking:

Anoniem zei

Zwijg mij ervan, ik heb een dikke maand geleden ook zo'n probleem gehad. Ik heb 't maar opgelost door een nieuwe PC te kopen :p Er wel even bij vermelden dat mijn vorige PC al jaaaaaaaren oud was en sowieso wel stilletjesaan aan vervanging toe was...