15 november 2005

Papa en de homo-Simpsons


Het is duidelijk dat papa nog altijd niet gewend is aan het feit dat ik homo ben. Ik was afgelopen weekend bij hem op bezoek. Zaterdagavond, net voor het avondeten, kwam ik bij het zappen op een aflevering van The Simpsons terecht. Niet zomaar een, maar de veelbesproken aflevering over homohuwelijken.

Veel heb ik er helaas niet van gezien. Papa zat mee in het salon toen Selma haar coming out deed op tv. Hij was plots wel erg geïnteresseerd in mijn nieuw appartement. Is het goed gelegen? Hoe lang woon je er nu ook al weer? En valt het mee? De vragen stopten niet, ook al keek ik meer naar de tv dan naar hem. Het had wel iets schattigs, aandoenlijk eigenlijk.

Ik heb het nog altijd aan niemand anders in de familie verteld, zoals hij twee of drie jaar geleden had gevraagd. Maar waarschijnlijk ook alleen maar omdat ik mijn familie maar sporadisch zie. Ze gaan daar in West-Vlaanderen nogal ogen trekken wanneer ik er met mijn prince charming arriveer. Bij deze zijn de rechten voor een docusoap te koop...

Geen opmerkingen: